Active Lady Lublin

Fitness Medycyna Dieta
Active Lady Lublin

Strona główna

Witamy na stronie activeleadylublin.pl. Nasza witryna ma na celu reklamowanie zdrowego odżywiania zarówno dorosłych jak i dzieci. Sprawdź nasze artykuły i poradniki.

Nasze hasło to:

Ważne nie tylko, co jesz, ale i jak jesz!


Przy wdrożeniu diety odchudzającej bardzo ważne okazuje się zastosowanie kilku przydatnych technik. Czasami zdarza się tak, że pomimo zdrowego i zbilansowanego żywienia się odczuwamy głód. Prowadzi to do podjadania i efektu jojo. Może samym problemem nie jest to co jemy, a jak to robimy?

Sposób na jedzenie i nie czucie głodu

Niestety, ale gros osób odchudzających się popełnia poważny błąd behawioralny. Nawet najlepsza dieta nie będzie skuteczna, gdy nie zastosuje się odpowiednich trików. Przykładem dobrze to obrazującym jest fakt, iż wystarczy zmodyfikować czas jedzenia oraz naczynia, z których jemy. Jeśli pomimo diety wciąż odczuwamy głód, to oznacza że przyszedł czas na zmiany behawioralne.

Nie jedz szybko!

Zbyt szybkie jedzenie staje się przyczynkiem dla zaburzenia adaptacji żołądka do spożywanych pokarmów. Chodzi tutaj szczególnie o fakt, iż pomimo zjedzenia optymalnych ilości pokarmów wciąż odczuwa się głów. Niestety, ale oś grelina-oreksyna jest w ten sposób defektywna, gdyż sygnał o sytości nie jest w stanie dotrzeć do ośrodków podwzgórza. Pierwsza sekrecja związków odbywa się najczęściej dopiero po około 20 minutach od zaczęcia spożywania posiłku – nie chodzi tutaj o ilość, a o mechanizm biochemiczny, który pobudza układ głodu lub sytości. Optymalnym czasem na jeden posiłek jest około 30 minut – w trakcie wielu szkoleń dietetycznych zwraca się na to uwagę. Wszystkie turnusy odchudzające również bazują na tej technice. Przy braku możliwości wolnego jedzenia warto ewentualnie dokładnie przeżuwać każdy kęs przed połknięciem.

Uwzględnij wielkość talerza!

Na ten fakt zwracają uwagę osoby prowadzące przeróżne turnusy odchudzające. Chodzi tutaj mianowicie o kwestie dotyczące pracy podświadomości. Porcja spożywana na dużym talerzu odbierana jest za mniejszą niż w rzeczywistości – z kolei pełny po brzegi mały talerz informuje podświadomość, że mamy do czynienia z wystarczającym posiłek.

Pamiętaj o mniejszych porcjach!

Sporym błędem jest redukcja do minimum liczby posiłków. Najadanie się na zapas nie działa i na to wskazują wszyscy realizujący wczasy zdrowotne i inne formy wspierania odchudzania w ramach programów terapeutycznych. Optymalnie jest rozłożyć dietę na pięć odrębnych posiłków.

Nie czekaj na moment głodu!

Warto rozpocząć jedzenie przed pojawieniem się uczucia głodu – pozwala na to uregulowanie godzin spożywania regularnych posiłków. W momencie silnego głodu jesteśmy w stanie zjeść o wiele więcej, niż realnie potrzebujemy, aby zaspokoić własne potrzeby. Niestety, ale uczucie głodu jest jednym z podstawowych sygnalizatorów potrzeb człowieka, co sprawia że koncentracja zmysłów przesuwa się w stronę natychmiastowego poszukiwania pokarmu. Dochodzi do wyostrzenia percepcji wizualnej oraz węchowej. W tej sytuacji organizm nie uwzględnia kaloryczności – skupia się jedynie na fakcie pozyskania pokarmu.

Staraj się nie podjadać!

Osoby będące na różnych dietach bardzo często niestety podjadają. Jest to spory problem, który prowadzi do tego, że tyjemy pomimo zdrowego stylu życia. Na zakupy na pewno nie można wychodzić będąc głodnymi